STORSLÅTT ORKESTERPROSJEKT – KONSERT 8. FEBRUAR I KILDEN

Klassiske studenter ved UiA og UiS deltar i et samarbeidsprosjekt med Kristiansand Symfoniorkester i uke 6, og konsert i Kilden 8. februar.

STORSLÅTT ORKESTERPROSJEKT –  KONSERT 8. FEBRUAR I KILDEN:

Gustav Mahlers mektige 5. Symfoni og Aram Khatchaturians klaverkonsert står på programmet. Universitetslektor ved UiA, Maryam Kharatyan er klaversolist og Eivind Gullberg Jensen, dirigent.

Universitetslektor Maryam Kharatyan er tilsatt som repetitør ved UiA- Studieretning for klassisk musikk, og har gjennom flere år vært godt synlig som kammermusiker og solist i landsdelens musikkliv. Hun er også stipendiat ved Programmet for kunstnerisk utviklingsarbeid.

Konserten den 8. februar er en av mange produksjoner fra senere år som genereres av samarbeidet mellom  UiA - Studieretning for klassisk musikk og Kilden - Kristiansand Symfoniorkester. Nytt denne gangen er at også klassiske musikkstudenter fra Universitetet i Stavanger medvirker. Leder for fagområde stryk ved UiA-klassisk, Adam Grüchot, står sentralt i orkestersamarbeidet.

Konserten ledes av Eivind Gullberg Jensen, en av de mest internasjonalt profilerte norske dirigentene av i dag.

”Førsnakk” starter i konsertbaren kl. 18:40

UiAs ansatte bør få med seg denne konserten!

Se flere detaljer på arrangementsinfo