Nå kan du være med å bestemme!

Studentvalget ved UiA er i gang og akkurat nå søker vi kandidater fra Fakultet for kunstfag til valgene som skal gjennomføres for både Fakultetsstyret og Studentparlamentet i løpet av april.

Dekanen oppfordrer studentene til å stille til valg!

I år igjen er det studentvalg og de fremste studenttillitsvalgte skal velges. Fra 22. april til 29. april kan alle studenter ved UiA som er registrert i manntallet stemme på sine kandidater, til både fakultetsstyret og Studentparlamentet. Frem til da er vi på jakt etter kandidater.

Kandidatjakten

Dekan på Fakultet for kunstfag, Marit Wergeland-Yates, sier at det er viktig med studenter som engasjerer seg og som fronter studentenes syn.

– Vi trenger studenter som sier ifra og som er med på å videreutvikle fakultetet. I fakultetsstyret som jeg leder, har det vært veldig fint å samarbeide med engasjerte studentene. Det gjør at vi sammen skaper et arbeids- og læringsmiljø som er bra for våre studenter og ansatte på fakultetet, sier dekanen.

Hun håper at mange stiller.

– Jeg håper at studentene fra alle fagområder føler på viktigheten av å være med å påvirke. Gjennom verv i både fakultetsstyret og Studentparlamentet kan de ta avgjørelser som har betydning for mange, påpeker hun.

Viktige verv

Fra 4. mars til Søndag 29. mars kl. 23.59 (merk tidspunktet - ny tidsfrist) er det altså mulighet for å stille til valg til både Studentparlamentet og Fakultetstyret ved kunstfag.

Her er en kort oversikt over hva de to styrene er:

Studentparlamentet – det øverste organet til Studentorganisasjonen i Agder (STA). Studentparlamentet behandler saker som omhandler studentenes velferd, økonomiske, sosiale og faglige aspekter. Det velger også representanter til alle råd, styrer og utvalg ved UiA og STA.

Fakultetsstyret – det øverste organet til Fakultet for kunstfag ved UiA. Fakultetstyret har et overordnet ansvar for at virksomheten holder høy kvalitet. De vedtar prioriteringer og budsjett for hele fakultetet.

For å stille til valg sender du inn et enkelt kandidatskjema her