Marit Wergeland-Yates ny dekan på Kunstfag

Universitetsstyret har i dag tilbudt Marit Wergeland-Yates åremålsstilling som ny dekan ved Fakultet for kunstfag. Wergeland-Yates er i dag førstelektor ved Fakultet for kunstfag

Wergeland-Yates har vært tilsatt ved Fakultet for kunstfag siden 2002. Hun har ledererfaring fra ledelse av flere større kunstneriske utviklings- og forskningsprosjekter, og har også lang erfaring som tillitsvalgt og fra ulike styreverv.

Hun har vært fakultetstillitsvalgt, og har sittet i fakultetsstyrene ved Fakultet for kunstfag, Handelshøyskolen og Fakultet for samfunnsvitenskap. Wergeland-Yates har vært tilsluttet Universitets- og høyskolerådets gruppe for nasjonale retningslinjer for lærerutdanningene, og er i dag medlem i universitetsstyret ved UiA.

Wergeland-Yates er i dag førstelektor og har hovedfag i drama/teater fra NTNU (2001). Hun har i tillegg øvrige studier i drama og er også utdannet førskolelærer fra HiA (1997).

Dekanstillingen ved Fakultet for kunstfag er en åremålsstilling for en periode på fire år fra 1.1.17