Låtskriveraften- viktig for rekrutteringen

Låtskriveraften er arenaen der studentene på spesialiseringen låtskriver og artist får fremføre egne låter foran publikum. Den 23. oktober er det duket for høstens siste konsert, og på denne kvelden er flere elever på folkehøgskoler og videregående skoler invitert til å komme og høre på.

Første klasse på Låtskriver og artist-studiet gleder seg til neste låtskriveraften, hvor de skal fremføre egne låter.

-Vi håper det kan bli en arena for rekruttering, og at vi får vise frem for elevene hva låtskriverstudiet går ut på, sier faglærer Askil Holm. Han har for anledningen invitert elever fra ulike folkehøgskoler og videregående skoler rundt i distriktet. Dermed kan nye potensielle studenter få en smakebit av hva de kan ha i vente på et slikt studie.

Lærer at det ligger mer bak

-Det er veldig lærerikt å få opptre på den måten, og man lærer at det ligger mye mer bak enn å bare opptre. Blant annet er det mye planlegging og strukturering av hvordan man fremfører og hvordan man fremstår sier Marie Trømborg Mykland .

Sammen med de fem medstudentene på låtskriver og artist gleder de seg til å opptre med egne låter foran publikum og kanskje nye artistspirer i salen.

Elisabeth Johansen syns også det er spennende å opptre på Låtskriveraften:

-Jeg har drevet med mye forskjellig innen musikk tidligere, men låtskriving er noe jeg ikke har gjort så mye. Jeg syns derfor der er veldig spennende å få utvikle meg mer på dette området, sier Elisabeth Johansen. Forrige låtskriveraften, som også var den første i semesteret, var hennes første erfaring med å opptre med egen låt foran publikum.

-Det var veldig gøy, og jeg følte at jeg bare kunne slappe av og kose meg fordi jeg har blitt godt tatt imot her på UiA. Det var en utfordring, men jeg liker å ta utfordringer på strak arm, sier Johansen.

Gå ikke glipp av Låtskriveraften 23. oktober på Hos Naboen,

Se event her