Kunstnerisk prosjekt Lesvos sommeren 2019

Kunst - konflikt - transformasjon

Kunstnerisk prosjekt Lesvos sommeren 2019
Foto: Lisbet Skregelid

Du har nå en unik mulighet til å arbeide med et kunstnerisk prosjekt med forankring til den greske øya Lesvos.

Ved Fakultet for kunstfag, Institutt for visuelle og sceniske fag, tilbyr vi for andre gang et 15 sp emne på bachelornivå "Stedsrelaterte uttrykk - Lesvos". Sentralt i kurset er en intens uke på Lesvos fra 23. juni til 30. juni 2019 med base på Universitetet i Agders studiesenter Metochi https://www.uia.no/senter-og-nettverk/metochi. Kurset tilbys som enkeltemne og er aktuelle for deltakere fra ulike fagområder, profesjoner og disipliner, for eksempel kunstnere og lærere.

I kurset vil du arbeide med et prosjekt som forholder seg til Lesvos som sted generelt, og aktuell samtidsproblematikk knyttet til denne greske øya mer spesielt. I en utforskende prosess i samspill med stedet og veileder utvikles tema og kunstnerisk uttrykk. Den internasjonale flyktningesituasjonen kan være aktuell og vil tematiseres. Etiske refleksjoner rundt egen og andres kunstneriske praksis er sentralt.

Kunstnerisk ansvarlig er kunstner og kurator André Tribbensee. Førsteamanuensis Lisbet Skregelid er emneansvarlig.