Institutt for Rytmisk musikk, UiA - Søknadsfrist 15. desember 2017

Kreativt musikalsk mangfold ved Institutt for Rytmisk Musikk

Institutt for Rytmisk musikk, UiA - Søknadsfrist

Instituttet har laget en flott promo video. Her forteller både studenter og lærere om hvordan de opplever miljøet ved Institutt for rytmisk musikk!  Instituttet utdanner fremtidens musikkarbeidere på et høyt nivå.

Institutt for Rytmisk musikk -Video

(Bildene lenker til Instituttets promovideo på Youtube)

Institutt for Rytmisk musikk er et av tre institutt ved Fakultet for kunstfag.  Instituttet disponerer to profesjonelle studio, flotte konsertsaler og mange velutstyrte øvingsrom.

Utøvende rytmisk musikk:
gir deg mulighet til å jobbe med ulike musikkstiler, improvisasjon, komponering og låtskriving, bandutvikling, sound og egenart, studioarbeid, elektronisk musikk og bransjekunnskap.

Faglærerutdanning i musikk:
Faglærerutdanningen kvalifiserer deg for utøvende virksomhet og gir deg mulighet til å jobbe i skolen, i kulturskoler og i det frivillige musikklivet.  Ditt hovedinstrument, samspill, musikkteknologi og komponering/arrangering står sentralt i studiet, i tillegg til kompetanse innen undervisning og veiledning på musikkfeltet.

Master, Rytmisk musikk:  På masterstudiet i rytmisk musikk får du mulighet til å arbeide med musikk innenfor en av fem ulike spesialiseringer.

Utøvende spesialiseringer:
Teoretiske spesialiseringer: