Jump to main content

Hylles på plate og jazzfestival

Bendik Hofseth framfører sitt 25 år gamle album «IX» som avslutning på Kongsberg Jazzfestival lørdag. Samtidig kommer en luksusboks der sangene også blir tolket av noen av Norges mest kjente artister.

Benik Hofseth

"Vi har aldri spilt hele albumet på konsert før, så dette blir morsomt, sier sanger og saksofonist Bendik Hofseth. Han sitter på det trange kontoret til Christer Falck, omgitt av kartongene med 25-årsutgaven av «IX». Som i tillegg til ekstra demo- og konsertopptak og en bok av Terje Mosnes, også inneholder en CD der sangene blir sunget av Morten Harket, Jarle Bernhoft, Silje Nergaard og en rekke andre.

Fra Dagsavisen intervju den 3. juli  2016 med Professor Bendik Hofset, Fakultet for kunstfag, Rytmisk Institutt:

Resten av artikkelen kan du lese i DAGSAVISEN