Forsker på endringene i musikkbransjen

UiAs forskningsgruppe innen «Music Management» samarbeider med bransjestorheter som Pink Floyds tidligere manager for å studere hvordan musikkindustrien påvirkes av digitalisering.

Forsker på endringene i musikkbransjen

Gruppen består av bare en håndfull forskere, men det internasjonale nettverket deres tar igjen for antall medlemmer.

- Som i musikkindustrien er man også i musikkforskningsmiljøet litt spredt, så det gjenspeiler forskningsfeltet vårt, sier gruppens leder, førsteamanuensis Daniel Nordgård.

Det norske musikkmarkedet og UiAs forskningsgruppe befinner seg i senteret for internasjonal forskning og utvikling. Music Management er én av fem forskningsgrupper tilknyttet Popular Music Research Unit ved UiA – en ledende forskningsenhet innen populærmusikk i Norden. Enheten tilhører Institutt for rytmisk musikk ved Fakultet for kunstfag.

Les mer om hvordan det forskes på endringene i musikkbransjen på UiA's nettsider om forskning