Jump to main content

Det er supergøy å studere!

Kurset World Music inneholder blant annet et digitalt aspekt i tillegg til at deltakerne lærer om musikktradisjoner og musikkulturer fra andre land.

Anne Nilsen Sørli er sosiallærer og musikklærer på Skarpengland skole i Øvrebø

Anne Nilsen Sørli jobber som sosiallærer og musikklærer på Skarpengland skole i Øvrebø. Hun har en lærerutdannelse med videreutdanning i veiledningspedagogikk. Nå følte hun at tiden var inne for noe mer.

– Jeg så en annonse for World Music på Facebook, og det sa «ja» inni meg med en gang. Jeg er veldig glad i rytmer, og det er mye i fagplanen som jeg ønsker å bruke i min egen undervisning, sier Sørli.

Fått mer kunnskap om digital undervisning

– Min utdannelse er fra 1984, og jeg følte meg ikke veldig komfortabel med digital undervisning av musikk. På min skole begynner vi med iPads neste år, og det  jeg har lært på kurset om musikkprogrammer for iPad passet perfekt, sier Sørli.

Les hele intervjuet med Anne Nilsen Sørli

Om Wordl Music