Celeber gjesteforeleser for studentene på samtidsteater

Skuespilleren Scott Shepherd tar seg fri fra innspilling med Leonardo Di Caprio og Martin Scorsese på Scorseses nye film for å snakke med studentene på bachelor i samtidsteater.

Studentene på samtidsteater får snakke direkte med Scott Shepherd på zoom.
Skuespilleren Scott Shepherd forteller om sitt liv som skapende skuespiller og ulike arbeidsmetodikker innen teater.

Til vanlig bor Scott i New York City hvor han har jobbet i mange år hovedsakelig med de legendariske kompaniene Woostergroup og Elevator Repair Service. Scott skal snakke om sitt liv som skapende skuespiller og om arbeidsmetoder kompaniene har benyttet seg av i utvalgte stykker.

– Scott dukker opp i studentens pensum, og det at de får snakke med han personlig er med på å levendegjøre pensum og løfte teorien ut av lærebøkene, sier studieprogramleder Siri Ingul.

Studieprogramleder Siri Linde Ingul.

Hun mener Scott Shepherd er et godt eksempel på en skuespiller som alltid er åpen for nye arbeidsmetoder og som i arbeidet sitt genererer materiale og nye uttrykk, noe som er en viktig del av læreplanen for studentene på samtidsteater.

Du kan lese mer om bachelor i samtidsteater her, og søknadsfrist er 15. april.