Besøk fra Tanzania

Institutt for rytmisk musikk har denne uken besøk av pedagogen Shaban Mbatta fra Bagamoyo College of Arts, som gir studentene en innføring i sang, dans og trommer fra Tanzania. -Veldig stas! sier studentene.

Shaban Mbatta fra Tanzania underviser studenter på rytmisk institutt i trommer, sang og dans.

Shaban Mbatta jobber til vanlig som pedagog i dans og drama ved Bagamoyo College of Arts i kystbyen Bagamoyo i Tanzania. Han reiser en del rundt for å dele tradisjonell dans fra hjemlandet, og denne uken besøker han rytmisk linje ved UiA.

-Studentene er veldig engasjerte, og interessert i å lære noe nytt. Jeg har stor glede av disse timene vi har hatt sammen, og jeg håper studentene også har det, sier Mbatta.

Mbatta spiller trommer sammen med studentene.

Rytmene og musikken ljomer ut ifra rommet på Østsia hvor seminaret finner sted, og engasjerte studenter følger nøye med når Mbatta leder an.

-Det er veldig spennende å ha en slik gjesteforeleser, man lærer nye rytmer og det er spennende med en helt annen kultur. Det er noe nytt, noe annerledes for oss og lære, forteller studentene.