Åpen dag på kunstfag

Onsdag 30. oktober inviterer Fakultet for kunstfag til åpen dag, hvor potensielle studenter kan få se de flotte fasilitetene, snakke med lærere, tidligere/nåværende studenter og få smakebiter av litt av det fakultetet har å by på.

På åpen dag kan man få et innblikk i de spennende mulighetene på kunstfag.

Arrangementet begynner kl 11 med et felles åpningsevent for alle elevene. Dekan Marit Wergeland-Yates vil ønske velkommen, og det vil bli servert pizza og brus. Deretter vil alle tre institutter (klassisk musikk, rytmisk musikk og visuelle og sceniske fag) ha et innslag hver. I tillegg vil en tidligere student fortelle om livet som student, samt jobbmuligheter etter studiene.

Kl 13 vil elevene få mer innblikk i hvert enkelt institutt. Her vil det bli mulighet for å se øvingslokaler, studio, drama/teatersal, håndverksrom og med mer.

Norges største fagmiljø innen rytmisk musikk

På bachelorutdanningen i utøvende rytmisk musikk kan man velge mellom tre spesialiseringer: Låtskriver og artist, elektronisk musikk og utøvende rytmisk musikk. Vi er opptatt av å utdanne musikere på et høyt nivå, og har to profesjonelle studio, flotte konsertlokaler og mange velutstyrte øvingsrom til disposisjon. Instituttet har Norges største fagmiljø innen rytmisk musikk, og er et av to signaturstudier på UiA. Flere av de ansatte er også utøvende musikere.

Elektronisk musikk/laptop er blitt en populær spesialisering på institutt for rytmisk musikk.

Klassisk musikk: Unikt samarbeid med Kilden

Bachelorstudiet i utøvende musikk - klassisk legger til rette for at studentene skal kunne utvikle seg som musikere i et sammensveiset miljø bestående av kreative medstudenter og lærere i godt utstyrte og flotte lokaler. Studiet har en unikt samarbeid med Kilden Teater og konserthus, og studentene får delta i ulike prosjekter, foajekonserter og større oppsetninger. Instituttet har også et tett samarbeid med Universitetet i Stavanger og studentene har felles konserter hvert år.

Studentene får tett oppfølging i form av en-til-en undervisning med lærene.

Bachelor i samtidsteater

Nytt i 2019 var Bachelor i samtidsteater, et praksisnært og yrkesrettet studie som legger til rette for å skape, formidle og anvende teater i mange ulike kontekster. Gjennom studiet får studentene kunnskap om ulike former for samtidsteater kombinert med teaterets virkemidler, arbeidsformer og teknikker. Det vil gjøre dem rustet til å planlegge og lede teaterproduksjoner, kunstneriske prosjekter og andre skapende prosesser.

Bachelor i samtidsteater er et praaksisnært og yrkesrettet studie.

Ønsker du å vite mer om studier på Fakultet for kunstfag kan du lese mer om alle våre studietilbud.

Se vårt Facebook-event her. Med hensyn til matbestilling ber vi om påmelding i forkant:

Bli student på UiA!