Institutt for nordisk og mediefag utdanner fagpersoner til arbeid innen skole, forlag, biblioteker, medieinstitusjoner, kommunikasjonsavdelinger m.m. Vi har et stort og bredt fagmiljø, med et utstrakt samarbeid med virksomheter utenfor universitetet, både når det gjelder praksisplasser for studenter, så vel som samarbeid om forskningsprosjekter.

Vi forsker på mange områder relatert til språkvitenskap, litteraturvitenskap, tekstvitenskap, didaktikk så vel som medievitenskap. Se gjerne på presentasjonene av forskergruppene ved instituttet selv om heller ikke disse gir uttømmende informasjon om alt våre ansatte er involvert i.

Besøk oss på Gimlemoen 25 E.

Forskningsgrupper ved instituttet

Forskerne ved instituttet er representert i forskningsgrupper fra flere institutter ved UiA.