E-helse prosjekt på Frivilligbørsen

Over 100 personer og 35 organisasjoner deltok på Frivilligbørsen i Grimstad. Blant dem var Interreg NSR-prosjektet In For Care, som blir ledet av Universitetet i Agder.

Den 11. oktober 2018 organiserte Frivilligsentralen i Grimstad for første gang en "Frivilligbørs". På FrivilligBørsen møtes lokale bedrifter, frivillige organisasjoner, offentlige virksomheter og enkeltpersoner ansikt til ansikt - og utveksler ønsker og ideer om samarbeid.

I løpet av dagen var over hundre personer innom Frivilligbørsen. 35 ulike organisasjoner, bedrifter og virksomheter var representert.

Blant deltakerne var også det internasjonale innovasjonsprosjektet In For Care, som blir ledet av Universitetet i Agder med finansiell støtte fra Interreg NSR.

In For Care skal gjennom bruk av ny teknologi hjelpe kommuner og arbeidsgivere å legge bedre til rette for frivillig arbeid og uformell omsorg.

Arrangementet ble åpnet av Grimstads ordfører Kjetil Glimsdal og leder for Frivilligsentralen Kristin Sigmond. Alle organisasjonene som deltok hadde med seg informasjon om hva slags hjelp de trengte, og hva de kunne tilby i gjengjeld.

Tilsammen ble 95 det undertegnet 95 avtaler om frivillig innsats.