Lektorstudenter lager podcast om å skrive masteroppgave

Susanne Øyvindsdatter Webenstad og Hanna Stapnes Bøgwald vil få medstudenter til å føle seg mindre alene om oppgaven.

Susanne Øyvindsdatter Webenstad og Hanna Stapnes Bøgwald, foto
Lektorstudentene Hanna Stapnes Bøgwald og Susanne Øyvindsdatter Webenstad i Undervisningsverkstedet.

Lektorstudentene Susanne og Hanna er begge for tiden godt i gang med å skrive sine masteroppgaver i henholdsvis norsk og matematikk på lektorutdanningen ved UiA.

Det å jobbe med masteroppgave kan være både spennende og utmattende. I et litt annerledes studieår, er det fort gjort å føle seg ekstra alene om prosessen med å gjennomføre masterprosjektet.

Det vil Susanne og Hanna prøve å gjøre noe med gjennom podcasten Outmastered, som de er i gang med å spille inn i Undervisningsverkstedet.

– Vi tror mange kjenner på denne skriveprosessen som ensom og litt vanskelig til tider. Nå som det meste er digitalt mister man mye kontakten til andre studenter, noe som gjør denne prosessen enda litt vanskeligere, svarer Susanne på spørsmålet om hvorfor de vil lage podcast.

– Vi vil invitere inn andre masterstudenter for å snakke om fremgang, vanskelige ting, gøye ting og utfordringer man møter på veien. Vi tror dette kan være med å vise at selv om vi holder på med individuelle prosjekter, så er vi på mange måter sammen om det likevel, tilføyer Hanna.

Vi ønsker lykke til med podcast-innspilling og ikke minst med masteroppgaveskriving! Vi oppfordrer alle, særlig dere som er i gang eller skal i gang med masteroppgaveskriving, til å høre podcasten. Du finner den på Spotify her: