Vi har ansatt forretningsutviklere!

UiA Nyskaping er i vekst og opplever stadig flere henvendelser både fra studenter og ansatte. Sammen med Innoventus Sør AS har UiA Nyskaping fått innvilget støtte til kommersialisering av forskning fra Norges Forskningsråd. I den forbindelse har vi engasjert to forretningsutviklere ut 2018.

Dette vil styrke teamet ved UiA Nyskaping slik at vi i enda større grad kan bidra med relevant kompetanse. Under følger en kort presentasjon av våre nye forretningsutviklere. De vil være tilstede både i Kristiansand og Grimstad og svært ivrige etter å høre mer om hva som rører seg av spennende prosjekter ved UiA.

Anton Voskoboynikov har en mastergrad i International Fisheries Management fra Universitetet i Tromsø og M.Sc. i kommersialisering fra Murmansk Statlige Tekniske Universitetet. Han jobber i dag som gründer og konsulent, og hadde sin første arbeidsdag 20. november.

Marte Stine Richardsen har både en økonomiutdanning fra UiA og er utdannet som industridesigner fra Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo. Hun var med i oppbyggingen av NorgesEnergi og brenner for å bygge not nytt og meningsfullt sammen med andre.

Marte starter hos oss 1.januar 2018. Hun gleder seg til å være med å bygge opp UiA Nyskaping og bidra til en effektiv og spennende arena for nyskaping.

Velkommen til vårt nyskapingsteam Anton og Marte!

Portrettbilde av Marte Stine Richardsen