Stor interesse for næringslivsmentor

Totalt 5 studentprosjekter skal i løpet av de neste månedene få tildelt mentor fra næringslivet. Interessen fra næringslivet har vært over all forventning.

Kristoffer Liland skal tildeles næringslivsmentor

Mange møtte opp på frokostmøtet i regi av UiA Nyskaping og Næringsforeningen i Kristiansandsregionen for å høre litt om hva det vil si å være en mentor.

Bilde: Runar Brøvig (Næringsforeningen)

I første runde så søker vi etter mentor for Ripple Aerospace og Fansaved, men vi har allerede identifisert tre prosjekter som skal få tildelt i runde to. Disse prosjektene er:

• Sci-Code er en interaktiv læringsplattform som nylig har fått 1 million av Forskningsrådet. Plattformen gjør det mulig for lærere å bruke interaktiv utdanningsteknologi til å presentere informasjon til sine studenter på en bedre måte.

• Phoenix Energy lager sunne alternativer til snacks. Deres produkter er uten tilsatt sukker og med naturlige råvarer, og de høster gode tilbakemeldinger fra deres kunder.

• TeachMe er en plattform som skal gjøre det lettere for studenter i å få hjelp av medstudenter med studiene. Planen deres er å teste tjenesten fra semesterstart i august.

Ønsker du å bidra som mentor?
Send oss en e-post med kort tilbakemelding på disse seks punktene til Runar Brøvig i Næringsforeningen:
a) Hva arbeider du med nå?
b) Hvilken bakgrunn har du som vil kunne være nyttig i en mentorrelasjon?
c) Hvorfor ønsker du å være mentor?
d) Hvilke tema/utfordringer/spørsmål ønsker du særlig å arbeide med som mentor?
e) Profilbilde
f) LinkedIn link eller annen personlig nettside