Nyskapingscase

I samarbeid med Skral Festival har UiA Nyskaping oppfordret studentene til å være nyskapende.

Oversiktsbilde Skralfestivalen

Utfordringen gikk ut på å komme på ett nytt konsept til Grimstad-festivalen, som kunne være alt mulig, og vi fikk inn totalt 7 bidrag!

Noen av forslagene var ny betalingsløsning kalt ”Skral-Pal”, Hawaii-tema og hårstylingsboden ”Skralongen”. Det blir spennende å se i sommer om noen av idéene blir inkludert på årets festival.

Veldig mye forskjellige idéer, og både vi og Skral er kjempefornøyd. Studenter kan være nyskapende og kreative når de blir spurt, det er det ingen tvil om.

Vinneridéen ble å koble båteiere i Grimstad med festivaldeltakere, slik at deltakerne kan dra på båttur, fisketur, holmebesøk etc før konsertene begynner. Idéen ble innsendt av Matias Smørvik og Sofie Søndergaard Klit. Begge på gruppa får hvert sitt helgepass til Skral Festival 11. og 12.juli.

Følg med for flere nyskapings-konkurranser!