Jump to main content

"Uniform på jobben-dagen" markeres 6. desember

6. desember arrangerer Heimevernet «uniform på jobben-dagen» for tredje gang. UiA gir tillatelse til dem som ønsker å bære sin uniform denne dagen.

Illustrasjonsfoto fra Heimevernet
«Uniform på jobben-dagen» vil vise kollegaer, venner, familie og andre innbyggere i landet at HV er en del av den nasjonale beredskapen. Og på den måten får heimevernssoldaten anerkjennelse for den innsatsen man gjør som HV-soldat.

«Uniform på jobben-dagen» er frivillig for alle som tilhører Heimevernet (HV) og som har fått tillatelse fra sin sivile arbeidsplass/studiested til å bære uniformen på jobb eller universitet/skole.

Tirsdag 6. desember ønsker Heimevernet å vise arbeidsgivere over hele landet at de har en viktig nasjonal beredskapsressurs på sin arbeidsplass.

Dagen skal synliggjøre for Norge hva Heimevernet er, og hvilke personer som utgjør Heimevernet. Heimevernet håper en slik dag vil skape interesse og entusiasme for HV.

Les mer om markeringen.