UiAs rektor gjenvalgt som leder av Universitets- og høgskolerådet

Onsdag 24. mai ble Sunniva Whittaker gjenvalgt til styreleder for Universitets- og høgskolerådet. Det skjedde under representantskapsmøtet i Kristiansand.

Bilde av Sunniva Whittaker
Foto: UHR/Aron Bræstrup Løsnes

Universitets- og høgskolerådet (UHR) representerer alle norske universiteter og akkrediterte høyskoler som samlet har over 40.000 ansatte og 298.000 studenter.

Onsdag 24. mai ble Sunniva Whittaker gjenvalgt til styreleder under UHRs representantskapsmøte i Kristiansand. Whittaker har vært styreleder for UHR siden 2021. Hun er rektor ved Universitetet i Agder og er gjenvalgt for en ny periode på to år.

- UHR er inne i et godt driv. Vi jobber med mange store utfordringer for hele universitets- og høyskolesektoren. Jeg ser frem til å jobbe videre med styret og er sikker på at det vil komme nye viktige saker å ta tak i de neste årene, sier Sunniva Whittaker i pressemeldingen.

Rektor Svein Stølen fra Universitetet i Oslo er gjenvalgt som nestleder. Hele valgkomiteens innstilling ble valgt ved akklamasjon.

Hele påtroppende styre finner du her.