UiAs nye strategi: Vi ønsker din mening

Den 6. april er fristen for innspill til høringsutkastet for første del av strategidokumentet - Visjon og satsingsområder. Her finner du alt om strategiprosessen.

strategiprosess horisont

Det er allerede gjennomført et betydelig arbeid som ligger til grunn for høringsutkastet som nå er til høring frem til 6. april. I tiden etter nyttår har det vært gjennomført ulike strategiseminarer (workshops), allmøter og det er i tillegg kommet innspill gjennom websiden for strategien fra både interne og eksterne aktører.

Som en del av strategiprosessen er det også opprettet et uavhengig strategiråd som kommer med egne innspill til prosessen.

Utkastet til visjon og satsingsområder for Universitetet i Agders strategi 2016-2020 er nå ute til høring. Dette er første del av strategidokumentet som skal utarbeides. Høringsdokumentet er utarbeidet av styringsgruppen for strategiarbeidet, og er basert på alle innspillene som er kommet til nå i prosessen. Høringsfristen er satt til 6. april. Det er universitetsstyret som skal vedta visjon og satsingsområdene, noe som vil skje 20. april.

Det er også anledning til å gi innspill til mer detaljerte utforminger av satsingsområdene, inkludert satsingstiltak og målsettinger på de ulike områdene, i perioden mellom 20. april og frem til den endelige utformingen av strategidokumentet. Det skal settes ned arbeidsgrupper som vil utforme utkast til en slik nærmere beskrivelse av hvert enkelt satsingsområde. Høringsfristen for dette arbeidet er 8. juni, og tidsplanen er deretter at universitetsstyret skal ny strategi for Universitetet i Agder i møtet 20.-21. juni.

Alle innspill og eventuelle spørsmål kan sendes via websiden (scroll ned på siden) til strategiprosessen.

Tekst: Paal Pedersen