UiA-studenter i Seoul er trygge

Alle de fire studentene som er på utveksling i Seoul, Sør-Korea, melder at de er i sikkerhet, etter den tragiske hendelsen i byen natt til søndag.

Illustrasjonsfoto av Konkuk University, Sør-Korea
Illustrasjonsfoto av Konkuk University, som har campus både i Seoul og Chungju-si og er et universitetene UiA-studenter kan reise på utveksling til.

Sørkoreanske myndigheter opplyste søndag at 153 mennesker var bekreftet døde, etter at en Halloween-feiring kom ut av kontroll og det oppstod trengsel og panikk.

Det norske utenriksdepartementet bekrefter at en norsk statsborger mistet livet.

UiA har fire studenter i Seoul, som alle melder at de er trygge. UiA har også kontakt med sine samarbeidspartnere i Seoul.

Tre UiA-studenter studerer andre steder i Sør-Korea og har bekreftet at de er i god behold.