UiA kan bli streikerammet - eksamen som planlagt

Om forhandlingene mellom Staten og arbeidstakerorganisasjonene ikke fører fram, er 111 UiA-ansatte i streik fra torsdag morgen – om forhandlingene ikke fortsetter på overtid.

Streik! (illustrtasjonsbilde)

Det meste ved UiA vil gå som vanlig, uavhengig av en eventuell streik. I hvert fall i første omgang, før en eventuell opptrapping. De som ikke er i streik møter på jobb som vanlig.

De streikeuttatte kommer fra Forskerforbundet, Norsk sykepleierforbund, Utdanningsforbundet og Akademikerforbundet, og tilhører samtlige fakulteter og Fellesadminstrasjonen.

Eksamen som planlagt

Eksamensavviklingen er i all hovedsak skjermet, og går som oppsatt. Alle studenter som ikke har fått beskjed om noe annet, skal møte som planlagt.

Det er likevel ikke til å unngå at enkelte muntlige/praktiske/utøvende hvor faglærer er i streik, må utsettes. Studenter som er berørt vil få egen melding om dette.

Sensureringen av eksamenene vil bli rammet om det bryter ut streik. Det vil få konsekvenser for vitnemål og andre papirer for avlagte eksamener.

Relevante nettsider om forhandlingene:

Tekst: Tor Martin Lien