Mandag 28. september var det nyåpning av UiA Hjelp på campus i både Grimstad og Kristiansand.
Artikkelen er mer enn to år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
– Vi er veldig glade for å komme på plass i nye lokaler. Disse er bedre tilpasset tjenestene vi yter, sier Beate Andreassen, leder av Servicetorget på UiA.
UiA Hjelp tilbyr tjenester til alle studenter og ansatte på UiA.
Ny organisering og nye lokaler gir en mer effektiv måte å jobbe på. Etter innkjøringsperiode og oppussing av lokaler er de nå i gang for fullt. Mandag 28. september var det offisiell åpning på begge campus.
– Studenter og ansatte kan forvente seg de samme basistjenestene som vi har tilbudt siden november 2019 da de tidligere hjelpetjenestene ble samlet, sier Andreassen.
– Vi har felles kontaktinfo, felles åpningstider og felles chat, og i tillegg er flere tjenester digitalisert, sier hun.
På campus Kristiansand er UiA Hjelp tilbake i biblioteket etter å ha hatt midlertidige lokaler ved hovedinngangen under oppussingen. Til forskjell fra tidligere er det nå et felles kontaktpunkt for henvendelser til de ulike hjelpetjenestene.
I Grimstad har UiA Hjelp blitt mye mer synlig og har fått nye lokaler til høyre etter hovedinngangen.
– Vi tilbyr blant annet hjelp i forbindelse med adgangskort og nøkler, brukernavn, passord og oppkobling til internett. Lån av bøker får du også hjelp til, og dersom du har behov for veiledning av bibliotekar kan vi være behjelpelige med å reservere tid for deg, sier Andreassen.
UiA Hjelp er en tjeneste som er mye brukt. Tone Aasheim er fungerende teamkoordinator på Servicetorget. Hun forteller at de merket stor pågang under studiestart i august.
– Da hadde vi cirka 4000 henvendelser på telefon, e-post og chat. I mer ordinære uker har vi rundt 1200 slike henvendelser. I tillegg kommer de som henvender seg i skrankene, sier Aasheim.
Ifølge Andreassen vil UiA Hjelp hele tiden jobbe for å bygge på tjenestetilbudet.
– Vi har potensial til å kunne tilby flere tjenester etter hvert. Vi er fremtidsrettet, og ønsker hele tiden å jobbe mot å yte de beste løsningene for universitetet.
UiA Hjelp har nå ute en spørreundersøkelse for å få tilbakemelding på tjenestene de tilbyr. Slik kan de finne ut av hvordan de kan bli enda bedre.
– Vi oppfordrer både studenter og ansatte å svare på denne, sier Andreassen.