Jump to main content

UiA bidrar når Kristiansand kommune har fokus på mangfold

Kristiansand er full av aktiviteter som viser fram treffpunkter og tar opp temaer som viser fram at byen er for alle denne uken. UiA bidrar ved en rekke arrangementer - hottest er kanskje Studentrådet Live med tidligere NRK-P3-Lørdagsråd Siri Kristiansen i spissen. Det skjer på Kick Scene i Dronningens gate lørdag kveld.

Studieveileder Jofrid Meidell og seniorrådgiver Gunn-Marit Eriksen ved UiAs stand i Rådhuskvartalet. (Foto Ragna: Marie Henden / Kristiansand kommune)

Gerd Reidun Helmikstøl har på oppdrag for universitetsdirektøren hatt et ansvar for å koordinere universitetets aktiviteter.

- Det skjer mye i byen i uke 6, sier Helmikstøl, og viser til Kristiansand kommunes mangfoldsuke.

- Det er bra for en by, og særlig en studentby både å vise fram hva vi kan tilby av aktiviteter og arrangementer, men også lage gode treffpunkter sånn at vi kan møte hverandre. UiA er glad for å være med i samarbeidet.

Se fullt program her - og sjekk UiA-kalenderen for enkeltarrangementer:

UiA vil være tilstede på flere måter:

En by for alle - logo.

Tirsdag 6. februar tilbyr vi drop-in studieveiledning og karriereveiledning fra kl. 10.00 -14.00. Både veiledere og studenter vil være til stede i Rådhuskvartalet. Det er en fin mulighet for den som vil vite mer om UiAs utdanningsmuligheter.

Senter for Likestilling er involvert i to arrangementer, både den 5. februar i folkebiblioteket , og i Agder for alle den 8. februar på Kilden.

Flere av UiAs forskere er med, for eksempel deltar Anne Ryen og Alexandra Rados på seminar rettet mot næringslivet om flerkulturell forståelse.

John Pløger fra Institutt for global utvikling og samfunnsplanlegging deltar på temakveld om en by for alle, med fokus på inkludering og trygghet.

Studentrådet Live - plakatbilde.

Live på Kick

Lørdag kveld blir det Studentrådet Live fra Kick Scene. Her møter vi et panel med Siri Kristiansen i spissen. Hun er godt kjent fra NRK-P3, der hun blant annet har vært sentral i "Lørdagsrådet". Nå bytter hun beite til Radio1.

Denne kvelden er det fritt fram for å stille gode spørsmål direkte og med åpen mikrofon.

Med seg i panelet har hun Ida Austgulen fra NSO, artisten Arash, Paal Pedersen og Marit Wergeland- Yates, begge fra UiA.

Møt opp i god tid før vi starter kl 19.00 og benytt muligheten til å være med i den store samtalen!

Etter Studentrådet Live arrangerer SiA konsert med Jonas Alaska.