Jump to main content

Sykler du til campus?

29. og 30. mars er det klart for årets første sykkeldager på campus i Kristiansand og Grimstad.

Bilde av sykkel på UiA, campus Kristiansand.
På sykkeldag på UiA får du både gratis kaffe og service på sykkelen din.

- Det er mange grunner til at sykkel er det ultimale fremkomstmiddelet: Fysisk aktivitet, frisk luft og ingen klimagassutslipp, sier Katharina Reionn Bjørnestøl, miljørådgiver ved UiA.

Vårens første sykkeldager på UiA foregår i Kristiansand tirsdag 29. mars og i Grimstad 30. mars, begge steder fra kl. 08-12. Utenfor hovedinngangene deles det ut gratis kaffe til alle.

Få service på sykkelen

Trenger du å fylle luft i dekk, olje sykkelkjede eller stramme bremser? På begge campus kan du få enkel service på sykkelen din disse dagene.

Til Kristiansand kommer Kirkens bymisjons sykkelverksted Pedalen, som også vil selge sykler til en god pris.

Til Grimstad kommer Respons Norway, en veldedig organisasjon som blant annet driver sykkelverksted for innvandrere. På sykkeldagen tilbyr de også utleie og salg av sykkel til studentene til en god pris.

Representanter fra begge kommuner kommer for å promotere og gi informasjon om sykkelmuligheter i Kristiansand og Grimstad.

Sykkeldagene blir arrangert av UiA i samarbeid med vertskommunene Grimstad og Kristiansand. Arrangementene er laget for å oppmuntre alle ansatte og studenter til å velge sykkel som fremkomstmiddel til campus.

Les mer om sykling ved UiA.