Studier på Sørlandet

Årets utgave av studiekatalogen "Studier på Sørlandet" er klar. Nå skal den 132 sider store trykksaken distribueres til alle som ønsker å vite noe om universitetet vårt.

Studiekatalogen Studier på Sørlandet

Tidlig mandag morgen ankom lastebilene med årets utgave av studiekatalogen. De første eksemplarene er allerede sendt av sted til dem som har spurt etter mer opplysninger om UiA.

- I løpet av de neste ukene skal vi spre den til blant andre alle de videregående skolene i landet, biblioteker, folkehøgskoler, NAV-kontorer og mange andre steder der ungdom og studiesøkende ferdes, forteller Tone Øverland, som har vært ansvarlig for "Studier på Sørlandet"-redaksjonen.

- Katalogen er blant de viktigste informasjonskildene søkerne etterspør når de skal vite mer om universitetet og alle studiene. Rundt en fjerdedel av alle som svarte på den store studiestartundersøkelsen i fjor oppgav at de hadde benyttet seg av brosjyren «Studier på Sørlandet», sier Øverland.

Tone Øverland, rådgiver ved Avdeling for studentrekruttering.

Møt UiA

"Studier på Sørlandet er også med på lasset når Avdeling for studentrekruttering klargjør messeutstyret i disse dager.

Lurer du på hva du skal bli? Hva studiene handler om og hvordan det er å være student ved Universitetet i Agder? I januar kan du møte ansatte og studenter ved Universitetet i Agder på en rekke utdanningsmesser.

Utdanningsmesser 2015

• Oslo 12.-13. januar