Studentene laget podkast med rektorkandidatene

Hvem er de egentlig? Og hvorfor skal studentene stemme på den ene eller den andre? Hør studentenes podkast med rektorkandidatene her!

Sunniva Whittaker og Stephen Seiler, foto
KANDIDATENE: Sunniva Whittaker og Stephen Seiler.

– Det var et ønske om å få frem litt mer om hvem Stephen Siler er og Sunniva Whittaker er, som sto bak initiativet om å lage podcaster med dem. Ikke alle studenter vet hvem de er eller hva de står for, og via podkastene gjør vi dem litt mer kjent.

Robin Amir Rondestvedt Moundnib og Christine Alveberg, foto

Robin Amir Rondestvedt Moundnib og Christine Alveberg.

Det sier student Robin Amir Rondestvedt Moundnib, som sammen med student Christine Alveberg, står bak podkastene. Rett før helgen inviterte de to, som også er studentrepresentanter i styret for Universitetet i Agder, rektorkandidatene til en samtale i lokalene til studentavisen Unikum. Resultatet kan du høre her:

Valgperiode

Selve valget holdes elektronisk i perioden mandag 11. februar kl. 10.00 – mandag 18. februar kl. 14.00. Kandidatene er professor og viserektor Stephen Seiler og professor og dekan Sunniva Whittaker.

Åpne møter i Grimstad og Kristiansand

Det arrangeres åpne møter om kandidatene på både Campus Grimstad og Campus Kristiansand. De holde slik:

I Grimstad:

Onsdag 6. februar kl. 09.00 – 11.00 – i auditorium C2042
Mandag 11. februar kl. 10.00- 12.00 – i rom A2-135

I Kristiansand:

Onsdag 6. februar kl. 1415 – 16.00 – i auditorium B1018
Mandag 11. februar kl. 13.00 – 15.00 – i auditorium B1018

For mer om rektorvalget, se universitetets valgsider.