Jump to main content

Student savnet i Sør-Afrika

Utvekslingsstudent Marie Sæther Østbø (20) er savnet i Sør-Afrika. Hun ble sist sett på en strand i Sedgefield onsdag kveld.

Google maps bilde
Sedgefield ligger mellom Port Elisabeth og Cape Town.

Har avsluttet letingen etter Marie (20) - NRK Rogaland 8. mai 2018

Om fortsatt håp - NRK torsdag 26. april:

Om letingen i NRK onsdag 25. april:

Om letingen i NRK-Rogaland tirsdag 24. april:

Om letingen i Dagsavisen/Rogalands avis mandag 23. april:

Om forsvinningssaken i Aftenposten mandag 23. april

Kripos har hatt møter med sør-afrikansk politi i Sør-Afrika, og arbeider fortsatt med saken: NRK-Rogaland onsdag 27. juni:

Marie Sæther Østbø studerer bachelor i statsvitenskap (2. året) ved Universitetet i Agder og er studieåret 2017/18 på utveksling til Sciences Po Toulouse i Frankrike. Hun var på ferie i Sør-Afrika da hun forsvant, og det pågår for tiden en stor leteaksjon etter Østbø.

Universitetet i Agder har for tiden én annen student ved Sciences Po Toulouse, og UiA vil følge opp studenten i denne vanskelige situasjonen. Ambassaden i Pretoria er i kontakt med lokale myndigheter og norske myndigheter har også tilbudt konsulær bistand til pårørende.

Universitetets viktigste oppgave nå er å bistå med informasjon til medstudenter og sørge for god oppfølging av de involverte. UiA har også kontakt med pårørende, og har også nær kontakt med våre internasjonale partnere.

Har du behov for å snakke med Universitetet i Agder i denne sammenheng:
ta kontakt med kommunikasjonsdirektør Paal Pedersen på tlf. 95 03 81 11.