Stephen Seiler stiller som rektorkandidat

Professor Stephen Seiler, dekan ved Fakultet for helse- og idrettsvitenskap ved Universitetet i Agder, stiller som kandidat ved rektorvalget i mai.

Professor Stephen Seiler, dekan ved Fakultet for helse- og idrettsvitenskap ved Universitetet i Agder.

Det er klart etter at en gruppe på minimum ti stemmeberettigede personer har fremmet Seiler som kandidat til rektorvalget i henhold til universitetets valgreglement. Han er den tredje kandidaten som er fremmet etter at valgperioden begynte mandag 23. februar.

Selve valget holdes i perioden 6. – 13. mai. Studenter og ansatte ved UiA er stemmeberettigede.

En presentasjon av Stephen Seiler som rektorkandidat vil bli lagt ut på universitetets valgsider om kort tid.

Se også: Rektorvalg 6. – 13. mai

De som har foreslått Stephen Seiler er:

(Gjennom valgreglementet er UiA pålagt å offentliggjøre kandidatnavnet, men ikke å publisere navn på forslagsstillerne. Både likebehandling og praktiske hensyn gjør imidlertid at valgstyret velger å praktisere en aktiv meroffentlighet. Her ser du derfor hvem som har foreslått kandidaten)

Åshild Slettebø

Ulrika Söderhamn