Sørlandsk lærerstevne: - La bilen stå hjemme på fredag

Fredag 18. oktober kommer nærmere 2.500 lærere fra hele Agder til Campus Kristiansand. Det er hyggelig - men betyr også store utfordringer med parkeringen. Sørlandsk lærerstevne er dermed en god dag for å sykle, busse eller gå til jobben. Studentene i Kristiansand har undervisningsfri.

Storinnrykk av kursdeltakere til Sørlandsk lærerstevne gjør at ansatte og studenter på Campus Kristiansand blir oppfordret til å la bilen stå hjemme i garasjen og heller sykle, gå eller ta buss fredag 18. oktober. (Garasjeillustrasjon: Pexels.com)

Storinnrykk av kursdeltakere til Sørlandsk lærerstevne gjør at ansatte og studenter på Campus Kristiansand blir oppfordret til å la bilen stå hjemme i garasjen og heller sykle, gå eller ta buss fredag 18. oktober. (Garasjeillustrasjon: Pexels.com)

- Vi venter over nærmere 2.500 deltakere på årets lærerstevne. Det er flott at det er så stor interesse, og vi gleder oss over at så mange ønsker å besøke oss. Men det skaper samtidig noen utfordringer når det kommer til parkering. UiAs ansatte og studenter på Campus Kristiansand blir derfor bedt om å gå, sykle, eller kjøre kollektivt fredag 18. oktober, sier seniorrådgiver Ingvild Torjussen Gjone i Personal- og organisasjonsavdelingen.

- Legg gjerne møter til Campus Grimstad

Parkering er en generell utfordring på Campus Kristiansand, men får spesielle utslag ved dette store arrangementet med så mange eksterne besøkende fra hele Agder. Mange av lærerne som skal på kurs kommer med bil.

- Dersom det er mulig, er det derfor fint om møter og lignende ikke legges til Campus Kristiansand akkurat denne dagen.

UiA-ansatte som av ulike grunner likevel kommer med bil til jobb denne dagen, bør parkere på ansatt-plassene på vestsiden av campus, P8 og P9 ved den nye UiA-parken, så lenge det er plasser ledig der.

En annen mulighet er natuerligvis å ta bilen, men parkere på en av innfartsparkeringene og ta bussen til campus - eller gå fra innfartsparkeringen ved idrettsbanen ved Jegersberg på Gimlekollen. Litt morgen- og ettermiddagstrim kan gjøre godt.

Ekstra giv i sykle-til-jobben-konkurransen

Ingvild Torjussen Gjone minner også alle ansatte at UiA  også i år er med i Jeg kjører grønt kampanjen.

- Fredagen er en super mulighet til å sanke mange poeng og styrke vår posisjon. I fjor kom UiA på 2. plass i klassen for store bedrifter, og det hadde vært veldig gøy om vi gikk av med seieren i år.  Det ville vært enda et skritt på veien til en grønnere arbeidsplass, sier Ingvild Gjone.