Slik blir årets studiestart

Årets studiestart blir annerledes enn andre år, men skal likevel gjennomføres både digitalt og fysisk. Dette trenger du for å forberede deg til studiestart mandag 10. august.

UiA ønsker deg velkommen til årets studiestart. (Foto: Jon Petter Thorsen / Aptum)

Obligatoriske oppstartsmøter blir mandag 10. august. De foregår på tre ulike tidspunkt digitalt i Zoom. Link til ditt oppstartsmøte oppdateres søndag 9. august. Nye studenter blir delt inn i faddergrupper, som besøker campus på ulike tidspunkt, etter oppstartsmøtet. Alle får utdelt antibac – i refill-flaske, én-meters målebånd og sitteunderlag, slik at gruppene kan sette seg rundt omkring på campus.

Offisiell åpningsseremoni blir sendt live fra campus klokken 12.00-12.30 og streames på Facebook og på uia.no. Der vil rektor, utdanningsministeren, STA-leder, og ordførerne i Grimstad og Kristiansand gi en hilsen til studentene.

Fadderne ønsker alle studenter velkommen til studiestart. (Foto fra studiestart 2019)

Smittevern på campus

Alle som skal inn på campus i år må på forhånd gjennomføre et e-læringskurs i smittevern, noe som også gjelder studenter.

For å redusere smitte på campus er det viktig å opprettholde 1 meter avstand fra andre. Det vil være plakater med informasjon, markeringer på campus og oppmerking av godkjent arbeidsplass i grupperom og fellesarealer.

Dersom du føler deg litt syk (gjelder også mindre symptomer), skal du holde deg hjemme.

Digital og fysisk undervisning

I år vil forelesninger foregå både digitalt og fysisk, og det er dermed ekstra viktig å være oppdatert på hvor undervisningen skal foregå. Rombeskrivelsen i timeplanen vil oppgi sted for undervisning og link til veibeskrivelse eller om det er digital undervisning.

Sjekk timeplan for obligatorisk oppmøte til forelesning

Er du ny student og ønsker mer informasjon om hva du må huske til studiestart? Se vår sjekkliste til nye studenter