Reunion på UiA: – En fantastisk mottakelse

Tidligere studenter oppfordres til å ta kontakt med UiA Alumni for å arrangere reuniontreff. Det gjorde en glad gjeng tidligere økonomistudenter, og de ble imponert over tilretteleggingen.

Bilde av alumner som ser på en presentasjon.
Alumnene fikk blant annet presentert arbeidet som foregår i bygg 13 på Campus Kristiansand.

– Vi fikk omvisning, mat og gode presentasjoner fra flere på universitetet. Det var kjempeartig å se hvordan universitetet har utviklet seg, sier Thomas Vogth-Eriksen.

Han jobber som Senior Vice President i DNV GL, og tok økonomifag ved det som het Agder Distriktshøyskole i 1979.

Hvert år har han og en gruppe tidligere medstudenter reist på tur sammen. I år tok de turen tilbake til Kristiansand.

Omvisning og presentasjoner

– Vi tok kontakt med universitetet for å spørre om vi kunne få en omvisning, men vi fikk mye mer enn det. Vi ble tatt vare på i tre timer, og hadde interessante og nyttige diskusjoner med universitetets representanter. Det var en fantastisk mottakelse, sier Vogth-Eriksen.

Bilde av alumnene på studentforeningen Quantums bar.

Et besøk på studentforeningen Quantums bar på Stiften var selvsagt.

Besøket fant sted fredag 4. september. Viserektor Gøril Hannås holdt en presentasjon om samskapingsuniversitetet, dekan Kristin Wallevik ved Handelshøyskolen ved UiA presenterte sitt fakultet, og UiA Alumni-leder Maiken Græsli McNeill fortalte gruppen om UiA Alumni. Det ble også et besøk i bygg 13, for å høre om UiA Nyskaping, UiA CoLab og den nye masteren i entreprenørskap. Deretter fulgte en tur opp på takterrassen i A-blokka, og innom gamle trakter hos studentforeningen Quantum.

Interessert? Ta kontakt!

– Dette er et eksempel på samhandlingen vi ønsker med våre alumner. De ga oss verdifulle tips og forslag til vår videre alumni-satsning. Da de tok kontakt skjønte vi at det ville være relevant for dem å høre mer om Handelshøyskolen ved UiA. Lignende opplegg kan vi få til for alumner med annen faglig bakgrunn, sier Maiken Græsli McNeill.

Bilde av viserektor Gøril Hannås som presenterer.

Viserektor Gøril Hannås fortalte alumnene om UiAs strategi og visjon.

Hun oppfordrer interesserte til å ta kontakt på epost alumni@uia.no.

Vogth-Eriksen ser et stort potensial i å opprettholde god kontakt med tidligere studenter.

– Det finnes nok veldig mange som kan tenke seg å bidra som gjesteforeleser, mentorer eller lignende, og som vil bidra til å utvikle UiA. Dette vil bidra til å øke etterspørselen etter UiAs studenter, sier han.