Rektordebatter med engasjement

Onsdag 29. april ble det arrangert åpne møter med rektorkandidatene ved UiA.

De fem rektorkandidatene stilte til debatter i Grimstad og Kristiansand. Fra venstre: Sigbjørn Sødal, Frank Reichert, Stephen Seiler, Astrid Birgitte Eggen og Kristin Dale.

Rektorkandidatene stilte til debatter i Grimstad og Kristiansand. Fra venstre: Sigbjørn Sødal, Frank Reichert, Stephen Seiler, Astrid Birgitte Eggen og Kristin Dale.

Karen Kristine Blågestad modererte debattene.

Kulturredaktør i Fædrelandsvennen, Karen Kristine Blågestad, modererte debattene.

Rektorvalget ved Universitetet i Agder holdes i perioden 6. – 13. mai. Onsdag møttes kandidatene til debatt.

De fikk engasjerte spørsmål fra salen om fusjonsplaner, faglige samarbeid, arbeidsrom for studentene og finansiering.

- Debattene er en god anledning til å møte kandidatene og høre hva hver enkelt står for, sa valgstyrets leder Birte Simonsen før arrangementet.

Moderator under debattene var kulturredaktør Karen Kristine Blågestad i Fædrelandsvennen.

Se debatten fra Grimstad

Se debatten fra Kristiansand

Godt oppmøte

Både debatten i Amfiet på Campus Grimstad og i Henrik Ibsens auditorium på Campus Kristiansand hadde godt oppmøte, selv om de ansatte var bedre representert enn studentene.

Rundt 120 tilhørere møtte opp i Grimstad og omkring 250 i Kristiansand.

For mer informasjon om rektorkandidatene, se våre valgsider på uia.no

Det var godt oppmøte både i Grimstad og Kristiansand. Her fra Henrik Ibsens auditorium i Kristiansand.

Tekst: Øivind Eskedal og Jan Arve Olsen

Foto: Olav Breen