Rekord på Sørlandsk gir P-problem

Aldri har så mange meldt seg på Sørlandsk lærerstevne – og det er flott. Men det skaper samtidig et parkeringsproblem. UiAs ansatte og studenter på Campus Kristiansand blir derfor bedt om å gå, sykle eller kjøre kollektivt fredag 20. oktober.

- Rekordmange er påmeldt til Sørlandsk lærerstevne - og vi håper at rekordmange UiA-ansatte og studenter lar bilen stå hjemme på fredag så vi unngår parkeringsproblemer, sier prosjektleder Ottar Michaelsen. Stevne-teltet reises på plenen - Vegard Hauges plass - på onsdag.

- Rekordmange er påmeldt til Sørlandsk lærerstevne - og vi håper at rekordmange UiA-ansatte og studenter lar bilen stå hjemme på fredag så vi unngår parkeringsproblemer, sier prosjektleder Ottar Michaelsen. Stevne-teltet reises på plenen - Vegard Hauges plass - på onsdag.

- Personalavdelingen og bedriftsidrettslaget planlegger en "sykle-til-jobben-aksjon" knyttet til dagen, forteller prosjektleder for Sørlandsk lærerstevne, Ottar Michael Michaelsen.

Nytt av året er at læremiddelutstillingen er flyttet ut på plenen – Vegard Hauges plass – på grunn av ombyggingen av Vilhelm Krags hall. Ambisjonen er at telt-løsningen skal fungere minst like bra som inne i vrimlehallen – både for deltakere og utstillere.

Suksessen med ekstra kantinetelt på plenen i 2016 blir gjentatt i år, for å skape bedre flyt i arrangementet.

Historisk mange påmeldt

- 2.730 er påmeldt til årets Sørlandsk lærerstevne. Dette er historisk og ny rekord i antall deltakere, sier prosjektlederen.

Årets stevne tilbyr 58 parallelle heldagskurs. 20 av disse - 1/3-del av kurstilbudet - holdes av vitenskapelig ansatte ved UiA.

Den store interessen skaper imidlertid utfordringer knyttet til transport og parkering.

- Parkering er en generell utfordring UiA, men får spesielle utslag ved dette store arrangementet med så mange eksterne besøkende fra hele Agderregionen, sier Michaelsen.

For å kunne ha en så god flyt i arrangementet og en så god totalopplevelse for både deltakere og andre på UiA, oppfordres alle som har mulighet til å la bilen stå hjemme og gå, sykle eller reise kollektivt til UiA på fredag.

- UiA ønsker å legge til rette for at deltakerne på Sørlandsk lærerstevne som må reise med bil, skal kunne parkere på campus, sier prosjektleder Michaelsen.

En annen mulighet er å bruke «Park and ride-plassene» utenfor byen og reise kollektivt til UiA.

Sørlandsk lærerstevne - logo på t-skjorte.

Generelt om Sørlandsk lærerstevne og UiA:

Sørlandsk lærerstevne arrangeres på UiAs Campus Kristiansand, i samarbeid mellom Utdanningsforbundet i Aust- og Vest-Agder, Fylkesmannen i Aust- og Vest-Agder og Universitetet i Agder.

Hensikten med stevnet er å være en møteplass for ansatte i barnehage og skole i Agder, til faglig påfyll og inspirasjon.

Ansatte og studenter som ønsker å besøke læremiddelutstillingen er velkomne til å ta en tur innom!

Mer om Sørlandsk lærerstevne på www.sorlandsk.no