Jump to main content

Påvist korona covid-19-virus ved Handelshøyskolen ved UiA

23. april: En student ved Handelshøyskolen ved UiA fikk påvist korona covid-19-virus fredag. Medstudenter er satt i karantene. Smitteveien er ukjent.

Korona-viruset-2871--cdc-alissa-eckert-ms_modifisert

Studenten var på Campus Kristiansand denne uka - mandag 19. og tirsdag 20. april, i bygg 50.

Studenten er satt i isolasjon av kommunehelsetjenesten. Medstudentene som deltok i gruppearbeid er satt i ventekarantene, det samme er samboer som nærkontakt. Les mer om karantene og isolasjon hos FHI.

Kommunehelsetjenesten fortsetter sporingsarbeidet, og tar direkte kontakt om flere må i karantene.

Førstkommende mandag kommer kommunehelsetjenestens mobile covid-19-teststasjon til Campus Kristiansand, for øvrig uavhengig av den påviste smitten som er omtalt her.

Husk – og følg - smittevernreglene

Ved UiA har vi alle vært flinke og heldige, og har unngått hel nedstengning dette studieåret. Nå gjelder det at vi holder ut, slik at vi klarer å fullføre semesteret uten stengte dører.

1. Hold deg hjemme hvis du er syk eller kjenner selv svært små symptomer på luftveisinfeksjon

2. Vask hendene eller sprit dem ofte

3. Sosial distanse er viktig - ikke skrump smittevern-meteren, men la den heller vokse til to meter. Husk det også når du er i kantina og på fellesområder.

4. Begrens nærkontaktene så godt du kan, og ha oversikt over de du har hatt kontakt med i mer enn 15 minutter på mindre enn to meters hold

Vi legger til at:

5. Bruk QR-kodene når du er i rom som er merket og

6. Last ned Smittestopp-appen fra FHI..

Alle slike små bidrag gjør at vi alle stiller bedre rustet i kampen for å unngå nedstengning.