"Open Doors" for CD av UiA-musikklektorer

Hilde Norbakken og Ingolv Haaland slipper albumet "Open Doors". Tirsdag er det releasekonsert i Kilden teater- og konserthus i Kristiansand.

Hilde Norbakken og Ingolv Haaland slipper albumet "Open Doors" med releasekonsert på Kilden teater- og konserthus i Kristiansand.

Universitetslektorene Hilde Norbakken og Ingolv Haaland har laget et album sammen, og tirsdag kveld har de releasekonsert i multisalen i Kilden. Plata er et hjertebarn som har et varmt jazz/pop-uttrykk. Den ble tatt opp i Rainbow Studios i Oslo med legendariske Jan Erik Kongshaug bak spakene.

- Det ble en intens og inspirerende studiosesjon der utallige timer med låtskriving og øving endelig ble et konkret produkt, sier de to.

De er meritterte musikere på hver sin kant - og har i en årrekke vært utøvere innenfor et stort felt i musikk-Norge.

Pianisten Ingolv Haaland har jobbet med ulike musikalske prosjekt og konserter i sørøst Asia og Midtøsten, og har tidligere utgitt soloplaten "Journey". Nå tar han en PhD i musikk ved Institutt for rytmisk musikk, og er for tiden også aktuell med forskningsprosjektet "Music Without Borders – Musikk fra Setesdal i møte med verdensmusikere". Han har tidligere samarbeidet med artister som Rein Alexander, Egil Eldøen, Aftenlandet, Christine Gulbrandsen.

Sangeren Hilde Norbakken har som vokalist samarbeidet med en rekke skandinaviske utøvere som Frode Alnæs, Gisle Torvik, DWAS, Lars Lillo Stenberg, Tommy Körberg, Samuel Ljungblahd. Hun har jobbet mye som solist og korist i ulike tv-produksjoner. Gjennom sin stilling her på UiA har hun blant annet veiledet "The Voice"-artistene Pål Rake, Knut Marius Djupvik og Geirmund Hansen.

Tekst og foto: Olav Breen