Øivind Moen Eskedal tilsatt som kommunikasjonsdirektør

Øivind Moen Eskedal (32) er i dag tilsatt som kommunikasjonsdirektør ved Universitetet i Agder. Han har vært konstituert i stillingen siden regjeringen Solberg hentet Paal Pedersen inn som statssekretær i Kommunal- og moderniseringsdepartementet i april i fjor.

Kommunikasjonsdirektør Øivind Moen Eskedal

Kommunikasjonsdirektør Øivind Moen Eskedal

- Øivind er kreativ og målrettet i sitt arbeid, og en leder jeg har store forventninger til fremover, sier en svært fornøyd universitetsdirektør Seunn Smith-Tønnessen.

– Jeg er veldig glad for muligheten til å lede kommunikasjons- og studentrekrutteringsarbeidet ved UiA videre. Strategien vår har store ambisjoner for hvordan kommunikasjon skal bidra til å utvikle universitetet, og jeg gleder meg til å samarbeide videre med gode kolleger ved UiA for å nå målene, sier kommunikasjonsdirektør Øivind Moen Eskedal.

Solid kommunikasjonsbakgrunn

Øivind Moen Eskedal kommer fra Kristiansand, har mastergrad i samfunnskommunikasjon fra Universitetet i Agder (2013) og bachelorgrad i journalistikk fra Mediehøgskolen på Gimlekollen (2011). han har også videreutdanning innen blant annet ledelse og digitalisering.

Praktisk kommunikasjonserfaring har Eskedal fra radio, TV og nettjournalistikk ved NRK-Sørlandet i tre år, han har vært medielærer i Vennesla og praksisveileder på Gimlekollen, og han har drevet sitt eget kommunikasjonsfirma.

Eskedal har vært knyttet til flere arbeidsfelt i UiAs kommunikasjonsavdeling siden han ankom i 2014. Eskedal har hatt ulike roller knyttet til samfunnskontakt, forskningsformidling, studentrekruttering og var fagansvarlig for web og andre digitale kanaler da han ble konstituert som kommunikasjonsdirektør i fjor.

Samfunnskontakt

I den utlyste stillingen som seniorrådgiver/samfunnskontakt  i universitetsledelsens stab ble Erle Wright Severinsen tilsatt. Hun har vikariert i stillingen siden Erik Lunde ble utnevnt til statssekretær. Erle Wright Severinsen har mastergrad i offentlig politikk og ledelse, og har blant annet vært politisk rådgiver for Harald Furre (H) da han var ordfører i Kristiansand.