Nye dekaner ved UiA

Styret ved Universitetet i Agder vedtok 21. oktober å tilby tilsetting til fem nye dekaner for åremålsperioden 2016-2020.

UiA Campus Kristiansand (til venstre) og Campus Grimstad

UiA Campus Kristiansand (til venstre) og Campus Grimstad.

Anne Halvorsen

Anne Halvorsen (58) tilbys tilsetting i åremålsstilling som dekan ved Fakultet for samfunnsvitenskap Anne Halvorsen har doktorgrad i sosiologi fra Universitetet i Bergen (2010). Hun har bred arbeidserfaring fra både Agderforskning og Universitetet i Agder. Ved Agderforskning har hun vært administrerende direktør, og siden 2010 har hun vært instituttleder ved Institutt for sosiologi og sosialt arbeid ved Fakultet for samfunnsvitenskap.

Stephen Seiler

Stephen Seiler (50) tilbys tilsetting i åremålsstilling som dekan ved Fakultet for helse- og idrettsvitenskap

Stephen Seiler har doktorgrad i Psysiology/Exercise Biochemistry fra Universitetet i Texas. Han er professor og har siden 2011 sittet i stillingen som dekan ved Fakultet for helse- og idrettsvitenskap ved Universitet i Agder (UiA). Han har også bakgrunn fra Agderforskning, og har også hatt flere deltidsstillinger på SSHF, Redcord AS og Olympiatoppen.

Michael Rygaard Hansen (Foto: Aalborg universitet)

Michael Rygaard

Hansen (Foto:

Aalborg universitet)

Michael Rygaard Hansen (50) tilbys tilsetting åremålsstilling som dekan ved Fakultet for teknologi og realfag

Michael Rygaard Hansen har doktorgrad i «Computer-Aided Analysis and Design of Mechanical Mechanisms" fra Universitetet i Aalborg. Han er i dag professor ved Fakultet for teknologi og realfag, og har siden 2013 vært visedekan forskning ved det samme fakultet. Rygaard Hansen ble tilsatt som professor i hydraulikk ved UiA i 2009.

Kristin Wallevik (Foto: Agderforskning)

Kristin Wallevik

(Foto:

Agderforskning)

Kristin Wallevik (50) tilbys tilsetting i åremålsstilling som dekan ved Handelshøyskolen ved UiA

Kristin Wallevik er siviløkonom fra Agder distriktshøyskole. Hun har i tillegg en MBA i International Management fra The Monterey Institute of International Studies og doktorgrad i International Management fra Copenhagen Business School (2009). Hun har arbeidserfaring fra flere stillinger innen økonomi og hun har siden 2012 vært administrerende direktør ved Agderforskning.

Jørn Varhaug (Foto: UiS)

Jørn Varhaug

(Foto: UiS)

Jørn Varhaug (43) tilbys tilsetting i åremålsstilling som dekan ved Avdeling for lærerutdanning

Jørn Varhaug er utdannet allmennlærer og teolog, og avla i 2010 doktorgraden ved Det teologiske Menighetsfakultet. Han har fra 2002 i varierende grad undervist ved UiS og Det teologiske Menighetsfakultet. Siden 2011 har Varhaug vært instituttleder ved Institutt for medie-, kultur- og samfunnsfag ved UiS.

Ny utlysning ved Fakultet for humaniora og pedagogikk

Styret vedtok at det skal foretas en ny utlysning til dekanstillingen ved Fakultet for humaniora og pedagogikk.

Dekan Per Kvist ved Fakultet for kunstfag tiltrådte sitt åremål 1. jan 2013, så hans periode løper til 1. jan. 2017.

Tekst: Paal Pedersen