Nettmøte og livestream erstatter Åpen dag

UiA arranger et digitalt alternativ som vil erstatte Åpen dag på UiA onsdag 11. mars. Det blir direkte streaming av forelesninger og presentasjoner etterfulgt av et nettmøte hvor alle spørsmål fra elever vil bli besvart av et panel.

Fra venstre: Øyvind Andreas Strømme, Tone Øverland, Jofrid Meidell og Marianne Rimstad Nordvik (foto)

Studentrekruttering fra UiA tilbyr i samarbeid med KRSby et nettmøte for søkere til høyere utdanning (f.v) Øyvind Andreas Strømme, Tone Øverland, Jofrid Meidell og Marianne Rimstad Nordvik.

Åpen dag samler hvert år avgangselever i hele Agder til å få større kjennskap til studietilbud og studenttilværelsen ved UiA. På grunn av koronavirus-situasjonen er arrangementet dessverre avlyst. Til tross for avlysningen ønsker UiA at elevene skal få svar på spørsmål, før de 15. april skal søke høyere utdanning. UiA ønsker derfor å tilby dette digitale alternativet av Åpen dag.

Programstart vil være fra klokken 09.30 med direkte streaming. Etterfulgt av nettmøte i samarbeid med KRSby/FVN for å besvare spørsmål fra klokken 13.00 til 16.00. UiA stiller til nettmøte med et panel bestående personer fra opptakskontoret, studieveiledere og en studentambassadør.

Du kan stille spørsmål til panelet på KRSbys nettside