Jump to main content

Mobile grupperom er åpnet

Grupperom er etterspurte. Nå har UiA anskaffet to flyttbare grupperom. De er plassert hos lærerstudentene i Sigrid Undsets hus som første stopp.

De mobile grupperommene kan ikke forhåndsbookes, men her er det først til mølla som gjelder. De første brukerne dukket inn i gulheten alt før åpningsseremonien.

De mobile grupperommene ble innviet av STA-leder Kristian Fredrik Meyer Ødegård og rådgiver Kevin Benjamin Zeppo Adriaansen i systemgruppen i Utdanningsavdelingen.

Først til mølla

Disse grupperommene er utenfor bookingsystemet, så det er først til mølla-prinsippet som gjelder. Er det ledig er det bare å sette seg inn og jobbe i vei.

- Etterspørselen etter grupperom i nærheten av hovedbyggene er stor. De siste årene er rundt ti grupperom blitt tatt i bruk til andre formål, sier Adriaansen, og ser fram til at de mobile grupperommene nå øker fleksibiliteten for studentene.

De lysende gule grupperommene har store glass-felt mot korridoren, slik at det er lett å se om rommet er ledig eller opptatt.

Ønsker flere

Samtidig er de «imponerende lydtette». Det var iallfall kommentaren fra begge åpnerne og forsøkskaninene da de fikk prøve ett av rommene. Det andre ble for øvrig straks tatt i bruk av studentene.

- I en travel hverdag er det fint at studentene har et tilbud utenfor bookingsystemet. Mobile grupperom er en fin tilvekst, som vi forutsetter at vil komme på Campus Grimstad også. Behovet er stort ved begge campuser, sier STA-leder Kristian Fredrik Meyer Ødegård.

TEST-SITTERE: STA-leder Kristian Fredrik Meyer Ødegård (til venstre) og rådgiver Kevin Benjamin Zeppo Adriaansen i systemgruppen i Utdanningsavdelingen åpnet de to nye mobile grupperommene i Sigruid Undsets hus (bygg 46).

TEST-SITTERE: STA-leder Kristian Fredrik Meyer Ødegård (til venstre) og rådgiver Kevin Benjamin Zeppo Adriaansen i systemgruppen i Utdanningsavdelingen åpnet de to nye mobile grupperommene i Sigruid Undsets hus (bygg 46).