Markerer mangfold på lørdag

Lørdag går Prideparaden i Kristiansand, men på grunn av korona blir det bare med 10 personer bak hver fane. Fra UiA går styret i Studentorganisasjonen (STA) og representanter fra UiA-ledelsen under felles fane.

STA-leder Kristian Fredrik Ødegård oppfordrer alle til å være med i pridetoget på lørdag.

STA-leder Kristian Fredrik Meyer Ødegård oppfordrer alle til å heie på deltakerne i pridetoget

- Tidligere har vi oppfordret alle til å være med å gå i toget. På grunn av korona så begrenses det til å være bare ti deltakere i toget for hver organisasjon og alle må registreres, sier STA-leder Kristian Fredrik Ødegård.

Starter klokken 14

Paraden starter fra Øvre Torv klokken 14.00 og er en del av Skeive Sørlandsdager som arrangeres denne uka.

– Vi håper alle studenter og ansatte velger å se og heie på oss i toget, og vise at vi tar mangfold på alvor, sier Ødegård.

­– Mangfoldsbegrepet er sentralt i UiAs strategi der vårt kunnskapsfelleskap skal kjennetegnes av likeverd og inkludering, sier UiA-rektor Sunniva Whittaker og universitetsdirektør Seunn Smith-Tønnessen.

Denne uka markeres også mangfoldsuka ved UiA. Her kan du se videohilsen fra Senter for likestilling og her er hilsen fra rektor Sunniva Whittaker.