Landets beste studentsamskipnad - igjen

Det begynner nesten å bli en vane: Nok en gang er SiA - Studentsamskipnaden i Agder - blitt kåret til landets beste studentsamskipnad.

KAKE-ONSDAG: Grethe Broen (til høyre) og Åsa Grønningsæther Aglen delte ut kaker til fornøyde brukere i Kafe Kampus på Campus Kristiansand onsdag 22. oktober.

I år ble riktignok førsteplassen delt med Bergen, men likevel: SiA hadde god grunn til å feire seg selv med gratis kaffe og bløtkake til alle fornøyde brukere.

- Vi er utrolig stolte sier leder for Marked og kommunikasjon i SiA, Grethe Broen.

- Da vi ble målt i 2011 fikk vi landets høyeste karakter som var blitt gitt til da. Denne gangen er brukerne enda litt mer fornøyde! I 2012 trodde ingen at det var mulig å komme høyere på karakterskalaen. Men nå klarte vi det, faktisk!

Resultatene kan vi lese i en stor nasjonal studenttilfredshetundersøkelse som blir gjennomført blant landets studentsamskipnader hvert tredje år eller så. Studentene ble i mars i år bedt om å måle alle aktivitetene som samskipnadene i landet har – det være seg boliger, bokhandel, treningssentre, kantiner osv.

- Det er nesten som å legge hodet klart på blokka, sier Grethe Broen. - Men tallene viser at vi ikke hadde noen grunn til å frykte noe denne gangen heller. Undersøkelsen viser at vi har landets mest fornøyde studenter, og jeg tror vi nå har landets mest stolte medarbeidere også.

Studentsamskipnaden er ingen liten bedrift på Sørlandet. Den har over 200 medarbeidere som utfører 150 årsverk. Omsetningen var 226 millioner kroner i 2013. Bedriften har vokst i takt med universitetet de siste årene – og det er nok ikke så lenge til man kan bokføre en omsetning på en kvart milliard kroner – innbetalt av landets mest fornøyde brukere!

Les mer om studentundersøkelsen på sia.no

Tekst og foto: Olav Breen