Kart over våre 100 doktorgradsstipendiater

Vi har samlet alle stipendiatene som har forsvart doktorgradsavhandlingene sine i et interaktivt kart. Du kan se hvor de kommer fra, lese om hver enkelts forskning og se hvor de jobber i dag.

Skjermbilde av kartet.

Skjermbilde av kartet som du finner i interaktivt format lenger ned.

Illustrasjon av kartet.

Ved å trykke på UiA-logoene, kan du lese mer om hver stipendiats forskning.

20. april 2015 disputerte Thomas Henökl for ph.d-graden. Han er nummer 100 i rekken av kandidater som har forsvart sine doktorgradsavhandlinger på UiAs egne programmer.

Ved å bruke kartet under kan du lese om de andre 99 stipendiatene og deres forskning. Klikk på UiA-logoene rundt om i verden for å lese mer om den enkelte.

Interaktivt doktorgradskart

SE KARTET I STOR VERSJON

Forskerutdanning er en sentral oppgave for alle universiteter. Det tar tid å bygge opp kompetansen i fagmiljøene til å kunne gi topp-utdanningen – men ved UiA har nå samtlige seks fakulteter ett eller flere aktive doktorgradsprogrammer.

Research: Tor Martin Lien

Tekst og grafikk: Øivind Eskedal