I4Helses daglige leder returnerer til sykehuset

Daglig leder i i4Helse AS, Steinar Omnes, vil fra august gå tilbake til sin stilling som fagansvarlig for innovasjon ved Sørlandet sykehus HF. Styret vil nå se på hvordan I4Helse skal ledes videre.

Steinar Omnes foran inngangen til i4Helse (foto)

Steinar har hatt 12 måneders permisjon fra sin stilling i sykehuset for å jobbe som daglig leder i selskapet. Når året nå går mot slutten, har han valgt å gå tilbake til stillingen sin på sykehuset.

– Jeg er utrolig glad for tiden jeg har hatt som daglig leder i i4Helse AS og vil fortsette å jobbe inn mot i4Helse på samme måte som jeg gjorde i min tidligere stilling i sykehuset, sier Omnes.

Han ønsker nå å ta del i spennende utviklingsmuligheter på sykehuset, sammen med aktører i I4Helses nettverk.

Styret i I4Helse og eier Universitetet i Agder takker Omnes for innsatsen og engasjementet tiden han har vært ansatt som daglig leder. Selskapet har fått på plass en tjenestekatalog og forretningsplan, og har i dag flere spennende samarbeidsprosjekter i regionen.

– Vi skulle gjerne beholdt Steinar i selskapet litt til, men håper at samarbeidet med en av våre viktige partnere blir ytterligere styrket når han går tilbake til SSHF. Styret vil nå, sammen med eierne av selskapet, ha en god dialog om hvordan vi skal ta satsingen videre i regionen, sier styreleder Ann Camilla Schulze-Krogh.