Jump to main content

God stemning på bryggekanten

Studentene ble ønsket velkommen til universitetsbyen Kristiansand med bryggekonserter. Mer enn tusen mennesker var innom Fiskebrygga lørdag.

Studenter, ansatte, turister og byens øvrige befolkning koste seg på fiskebrygga, lørdag ettermiddag. Sola tittet frem og tre band fra det rytmiske miljøet ved UiA stod for musikken.

– Det ble en stemningsfull kveld. Fra ettermiddagssol til «Dancing in The Dark» ved arrangementsslutt. Det ble litt kaldt utover kvelden for de som ikke danset, men regnet holdt seg heldigvis unna helt til de siste minuttene, sier Eli Skaranger ved Universitetet i Agder.

KELVIN startet med melodisk, elektronisk pop-rock, og Deliberasjon fulgte opp med sine egenkomponerte hip-hop-låter. Utover kvelden spilte Bryggebandet populære coverlåter, og vokalistene Jarand Nygaard Strømdal og Joakim Kvåle fikk virkelig publikum med seg.

Fadderstyrets leder Øyvind Frisak ledet programmet, og Kristiansands ordfører Arvid Grundekjøn og UiA-rektor Torunn Lauvdal holdt korte hilsningstaler.

I tillegg fortalte Asbjørn Dovland fra restaurantene på Fiskebrygga om samarbeidet som lå til grunn for arrangementet. Dette er en del av handlingsplanen for Universitetsbyen Kristiansand der formålet er å inkludere studentene i bylivet.

Restaurantene på Fiskebrygga var arrangører, med støtte fra Kristiansand kommune og Universitetet i Agder.

Elektronikabandet KELVIN, med Oda Mathea Ulvøy Westli på vokal var første band ut.

Gode studiestartminner må foreviges.

Deliberasjon skapte god stemning med egne låter. De spiller hip-hop med mye vokal som grenser til pop.

Bryggebandet spilte kjente og kjære coverlåter helt til mørket senket seg.

Stemningsfullt når mørket kom smygende.