Glitrende innsats i Trondheim

– Jeg er veldig imponert over våre to modige deltakere. De gjorde en fantastisk innsats og landet flott med sine gode presentasjoner. Det sier rektor Sunniva Whittaker etter lørdagens Forsker Grand Prix-finale i Trondheim.

Teamet fra UiA, foto
Karl Olav Segrov Mortensen (t.v. bak) og Beate Goldschmidt-Gjerløw (midten bak) jubler etter god plassering i landsfinalen i årets Forsker Grand Prix. Med seg til Trondheim hadde de viserektor Hans Kjetil Lysgård (bak t.h.), rektor Sunniva Whittaker, prosjektleder Jan Arve Olsen og opplæringsleder Arne Martin Larsen, de to siste fra Kommunikasjonsavdelingen. (Foto: Yngve Vogt)

I landsfinalen deltok de to ph.d.-studentene Beate Goldschmidt-Gjerløw fra Institutt for sosiologi og sosialt arbeid og Karl Olav Segrov Mortensen fra Institutt for visuelle og sceniske fag med flotte innlegg. Beate fenget publikum da hun fortalte om undervisning om seksuell vold i videregående skole. Det samme gjorde Karl Olav om sin forskning på Marianne Heskes Prosjekt Gjerdeløa. Begge skåret også godt over middels under stemmegivingen, men nådde dessverre ikke helt opp til andre omgang.

Vinneren i årets forsker Grand Prix var Tora Söderström Gaden fra NORCE/ Griegakademiets senter for musikkterapiforskning (GAMUT) i Bergen.

Les mer om konkurransen HER!

Se 50 foto fra konkurransen HER!

Beate Goldschmidt-Gjerløw på scenen, foto

IMPONERTE: Beate Goldschmidt-Gjerløw imponerte med sin fremføring i Trondheim (Foto: Yngve Vogt)

Karl Olav Segrov Mortensen på scenen, foto

SIKKER: En stødig Karl Olav Segrov Mortensen på scenen i Trondheim. (Foto: Yngve Vogt)