Fremtidens læring

14. - 16. juni arrangeres World Learning Summit 2016: Future Learning Labs internasjonale konferanse om digital samfunnsendring.

Googles forskningssjef Peter Nordvig kommer til Norden for første gang - til UiA 14. juni. (Foto: Derrick Coetzee, CC)

Googles forskningssjef Peter Nordvig kommer til Norden for første gang - til UiA 14. juni. (Foto: Derrick Coetzee, CC)

Teknologiutviklingen inviterer til nye tanker om samhandling mellom læring og arbeidsliv. Er framtida digital? Hvor digital? Hva er de vesentlige spørsmålene?

• Sted: Universitetet i Agder, Campus Kristiansand
  • Tirsdag 14. juni: Plenumsforedrag, rundebordsdiskusjoner og stands
  • Onsdag 15. og torsdag 16. juni: Temabaserte workshops

Hvem møter du?

Til World Learning Summit 2016 kommer nasjonale og internasjonale entreprenører, utdanningsledere, innovasjonsledere, politikere, næringslivsledere og akademikere.

Peter Norvig og Karl Mehta er begge i den globale utviklingsfronten. Du vil høre inspirerende innlegg fra Stanford Universitys Keith Devlin, hans kollega Michael Shanks og en rekke nordiske aktører i tillegg til stemmer fra UiA. Du møter Håkon Hauglid fra NHO - Abelia, pedagogikkprofessor Ola Erstad fra UiO, professor Barbara Wasson fra UiB, e-læringdirektør June Breivik fra Handelshøyskolen BI og Frode Arntsen - direktør i BIBSYS.

Peter Jenner har de senere årene vært en sentral internasjonal stemme når det gjelder digitaliseringens konsekvenser for musikkbransjen. Hvis musikkbransjen gikk over ende med digital teknologi, hvorfor skulle ikke utdanningsfeltet gjøre det samme?

Her kan du lese mer om foredragsholderne!

Konferansen arrangeres av det internajonale forskernettverket Future Learning Lab, i samarbeid med: Universitetet i Agder, Næringsforeningen i Kristiansandsregionen, Handelshøyskolen BI, NHO / Abelia, Norgesuniversitetet, Aftenposten, EdTech Oslo, IKT I Utdanning, Fleksibel Utdanning Norge (FUN), Stanford University/HStar Institute, Nordic Innovation Center, Innovasjon Norge, Utenriksdepartementet/Generalkonsulatet i San Francisco, DIGIN, Innoventus Sør, Kristiansand kommune, og Substans Analyse AS.