Fortsetter som STA-leder

Benedicte Nordlie fortsetter som leder i STA-styret også neste studieår. Det er klart etter at Studentorganisasjonen i Agder holdt valg til råd, styrer og utvalg onsdag.

Bendik Hagen, Sindre Nikolai Andersen, Benedicte Nordlie, Adam Tzur og Olea M. Norset, foto
NYTT STUDENT-STYRE: Fra venstre: Bendik Hagen, Sindre Nikolai Andersen, Benedicte Nordlie (leder), Adam Tzur og Olea M. Norset.

Valgene ble holdt i studentenes Valgforsamling i Studentparlamentet, og Benedicte Nordlie sier det er gledelig med alle engasjerte studenter som har stilt til valg,

– Å stille til valg er kanskje ikke den mest behagelige posisjonen å være i, derfor synes jeg det er veldig positivt at det er så mange som har turt å ta det steget, sier hun.

I flere av vervene har det vært kamp om plassene, og dette viser at studenter ser viktigheten av å engasjere seg, mener hun.

– Vi er heldige som går på et universitet som ønsker å ta med studenter i viktige beslutninger, jeg har troa på at de nyvalgte vil være gode og viktige stemmer for å gjøre UiA enda bedre, sier Nordlie.

STA-styret:

Under Valgforsamlingen velges det 85 faste- og vararepresentanter. Blant disse er det stor spenning om hvem som skal representere studentene i styret for Studentorganisasjonen i Agder og hvem som skal være representanter i Universitetsstyret. Disse ble valgt:

STA-styret:

• Leder: Benedicte Nordlie
  • Nestleder: Olea Magdalene Norset
  • Fagpolitisk ansvarlig: Sindre Nikolai Andersen
  • Læringsmiljøpolitisk ansvarlig: Bendik Hagen
  • Kommunikasjonsansvarlig: Adam Tzur
Pernille K. Rist-Christensen, Robin A.R. Moudnib, Mathilde Tomine E. Giske og Jakob Mæland, foto

I UNIVERSITETSTYRET: Fra venstre: Pernille K. Rist-Christensen (vara), Robin A.R. Moudnib (fast), Mathilde Tomine E. Giske (fast) og Jakob Mæland (vara).

Universitetsstyret:

De som ble valgt til universitetsstyret er:

• Faste representanter: Robin A.R. Moudnib og Mathilde Tomine E. Giske
  • Vara: Pernille K. Rist-Christensen og Jakob Mæland

– På vegne av STA ønsker jeg også å benytte anledningen til å takke studentene som har kjempet for å representere studentene ved universitetet i året som har vært, og ønsker de nyvalgte lykke til i året som kommer, sier Benedicte Nordlie.

Se også: