Derfor bør du svare på Studiebarometeret

Nå er årets viktigste undersøkelse om studiekvalitet sendt ut til 2. og 5.-årsstudentene ved UiA. Si din mening om studiekvaliteten på UiA og bli med i trekningen av gavekort!

Studiebarometeret, illustrasjonsplakat

Studiebarometeret er Norges eneste nasjonale undersøkelse som spør studentene om de er fornøyde med studieprogrammet sitt. Det er like viktig å svare uansett om du er fornøyd, mellomfornøyd eller misfornøyd.

Olea Norset, foto

Olea Norset

– Ved å svare på Studiebarometeret bidrar studenter til å sette søkelyset på områder hvor studieprogrammet fungerer bra og mindre bra, slik at vi kan arbeide for bedre kvalitet, sier Olea Norset, leder av Studentorganisasjonen i Agder

Tre gode grunner til å svare

1. Du får en stemme og kan ytre deg om tilfredshet med ditt studieprogram.
  2. Du bidrar til et representativt utvalg. Resultatet UiA sitter igjen med bygger på flertallets meninger og kan brukes til videre utvikling av ditt studieprogram.
  3. Resultatene du bidrar til gir nyttig informasjon som brukes av andre for å bestemme hvor de ønsker å studere.

Vinn gavekort

Fordi det er så viktig at flest mulig svarer på undersøkelsen, stiller NOKUT (som gjennomfører undersøkelsen på vegne av Kunnskapsdepartementet) med premier. Alle som svarer er med i trekningen av 5 gavekort på 5 000 kr og 25 gavekort på 1 000 kr.

2.- og 5.-årsstudenter

Undersøkelsen blir sendt til studenter på 2. og 5. år via SMS og epost – både privat- og student-epostadressen. Undersøkelsen og resultatene brukes til å sette kvalitet i utdanning på dagsorden nasjonalt.

– Vi oppfordrer alle som mottar spørreskjemaet til å svare, og dermed bidra til å øke kvaliteten på sitt studieprogram, sier Norset.